Concejalía de Seguridad
Concejalía de Seguridad

Copia de Security, Internal Organization and Citizen Attention Council

Description

In the area of security, the competencies consist of drawing up and updating emergency plans for the whole city, as well as the daily attention to the security of the citizens by the different services, assigning the necessary personnel.

Municipal Police: Management of the Municipal Police and its members, establishment of the general guidelines for action of the Security Services, coordination with the other services of the council, among others.

Fire Service: Direction and management of these matters and its personnel, setting objectives, approving action plans, sending troops and material to any place in the national territory where there has been an incident that due to its magnitude is considered a catastrophe and evaluating the action plans established for this service, among others.

Civil Protection: Approval of Civil Protection Plans, Management and Coordination of actions in emergency situations in the municipality, approval of action plans and the necessary resources, and evaluation of the execution of the action plans established for this service, among others.

Competencias

  • Modernización administrativa del Ayuntamiento.
  • Funciones respecto al personal funcionario o laboral dependiente de la Concejalía y respecto al personal funcionario o laboral en general del Ayuntamiento, así como de los cargos electos de la Corporación y órganos directivos, incluyendo todos los aspectos relativos a los mismos: nóminas, dietas, incompatibilidades, etc.
  • Potestad disciplinaria respecto a todo el personal del Ayuntamiento.
  • Catálogo de puestos de trabajo, plantilla, relación de puestos de trabajo, retribuciones, nóminas, seguridad social, etc. Bases para pruebas de selección de personal y para concursos de provisión de puestos de trabajo, compatibilidad e incompatibilidad, régimen disciplinario, licencias, excedencias, suspensión temporal de contrato, etc.
  • Negociación, seguimiento y ejecución del Acuerdo Colectivo y del Convenio Colectivo. Estadística, Padrón Municipal de Habitantes, Censo de Población o de cualquier otro tipo, salvo los de carácter Sanitario, Tributario o Educativo.
  • Transparencia.
  • Archivo Municipal.
  • Oficinas de Atención Ciudadana y Registro.
  • Elaboración y mantenimiento del Plan de Prevención de riesgos laborales, dependiendo la aplicación práctica de dicho Plan a las distintas Concejalías Delegadas a las que el distinto personal se encuentre adscrito.
  • Oficina de Sugerencias y Reclamaciones.

Datos de contacto

Servicios

Security
3 cols
organización-interna

Alcorcón Town Hall (administrative building)

Contact
antencion-ciudadana

Alcorcón Town Hall (administrative building)

Plaza de los Reyes de España, 1

Monday to Friday from 11.00am to 1.00pm.

Contact

Empleo Público

Para más información visitar la siguiente página

Más Información
concejal
Nuestro Concejal
Miguel Ángel Palacios Retamosa
President of District Council No. 1 Alcorcón. Member of the FMM Sports Commission